Kampania pożyczki Vivus w systemie partnerskim Bankier. Nasza opinia.

Vivus obok Wongi to najpopularniejsza firma działająca na rynku szybkich pożyczek online. Kampanie Vivusa występują w wielu systemach partnerskich. Zwykle w każdej sieci modele rozliczeń tej kampanii są podobne, ale nie koniecznie takie same. Najszerszy wybór modeli rozliczeń jest w systemie Bankier.pl.

Mamy tu do dyspozycji różne kombinacje stawek:

  • 29 złotych za rejestrację + 65 złotych za pierwszą pożyczkę Klienta
  • 120 złotych za pierwszą pożyczkę Klienta,
  • 65 złotych za pierwszą oraz 95 złotych za drugą pożyczkę tego samego Klienta

Niestety nie funkcjonują one jednocześnie, a są to modele alternatywne. Wybieramy sobie jedne z nich do konkretnej reklamy, bądź reflinka. Implementacja polega na tym, że każdy z tych modeli ma inny reflink (różnią się numerem kampanii).

Nie można jednoznacznie określić, który będzie najlepszy, bo na różnych stronach w otoczeniu różnej treści mogą się różnie sprawdzać. Naszym zdaniem najlepszy jest wariant drugi – jest to wprawdzie najbardziej wymagający warunek do akceptacji leada, ale wynagrodzenie jest również najwyższe. Poza tym najczęściej z reklam wchodzą nowi klienci, dla których pierwsza pożyczka w Vivus jest za darmo. Powracający klienci raczej korzystają bezpośrednio ze strony Vivusa. Nie szukają opinii, czy artykułów bądź porad jak wziąć pożyczkę w Vivus, bo to już wiedzą, a opinie sami sobie też już wyrobili.

Przykłady zastosowania kampanii pożyczek Vivus

Kreacja graficzna

Kreacja graficzno tekstowa

Dość ciekawie kampania została wpleciona w artykuł opisujący firmę Vivus i pożyczkę za darmo. Jest to typowy sposób zamieszania reflinków przez blogerów. Na blogu tym są również różne inne artykuły i opinie o Vivus. Jednak ta wskazana w pierwszym linku jest naszym zdaniem najlepsza. Skupia się na pierwszej pożyczce za darmo i kierowana jest raczej do nowych klientów firmy Vivus. Tekst bardzo przyjemny. Lekko się czyta, nie jest za długi, ani za krótki. W komentarzach trochę opinii o Vivus pisanych przez czytelników i klientów.

Podstawowy model rozliczeń i chyba najczęściej stosowany to CPA+CPS. Źródło: System Partnerski.

Problem z kampanią Vivus z kolei jest taki, że w sieci jest pełno informacji o tej firmie. Jak wspomnieliśmy już na wstępie jest to najbardziej rozpoznawalna marka na tym rynku obok firmy Wonga. Wbrew pozorom nie jest to zaleta w aspekcie systemu partnerskiego. Być może i wiele osób szuka informacji o Vivus w sieci, ale można je znaleźć na tysiącach stron. Trzeba mieć jakiś pomysł i serwis o tematyce pożyczek, by taką firmę skutecznie promować z korzyścią dla siebie.

Jak się ta kampania sprawdza u nas?

Szczerze powiedziawszy nie najlepiej, ale prawdopodobnie ze względu na fakt, że nie mamy serwisów o pożyczkach, a finansowe są o bankach, kontach itp., także jest to raczej mieszana tematyka finansowa, a nie stricte ukierunkowana na pożyczki. Dlatego też wydaje nam się, że zarówno kampania Vivusa jak i inne podobne konkurencyjnych firm mogą się sprawdzać tylko w serwisach konkretnie o tematyce pożyczek i ewentualnie kredytów bankowych. W tematycznych serwisach finansowych obejmujących również inne zagadnienia ekonomiczne, gdzie czytelnicy są bardziej zróżnicowani, kampanie Vivusa i innych pożyczek mogą się nie sprawdzać.

Reasumując jest to ciekawa kampanią. Rzadko kiedy spotyka się możliwość wyboru różnych modeli rozliczeń. Zwykle są one narzucone przez sieć reklamową (pośrednika). Jednak kampanie pożyczek Vivus nie wszędzie się sprawdzą i nie koniecznie do każdego serwisu finansowego się nadają. Nie mówiąc już o ogólnotematycznych.

Leave a Reply